Ilmainen toimitus yli 30 € tilauksiin
100 päivän rahat takaisin -takuu
Turvalliset ostokset SSL-salauksella
Ilmainen toimitus yli 30 € tilauksiin
100 päivän rahat takaisin -takuu
Turvalliset ostokset SSL-salauksella

Omega-3

Löysimme 8 tulosta tämänhetkiselle haullesi

Omega-3:n ostaminen - mikä on tärkeää?

Jos haluat ostaa Omega-3:a, olet tullut oikeaan paikkaan. Meiltä löydät korkealaatuisia ja puhtaita Omega 3 -tuotteita, joilla on korkea biologinen hyötyosuus. Ennen kuin ostat Omega 3 -kapseleita, voit selvittää täältä, mitä sinun on otettava huomioon.

Jos haluat ostaa Omega-3:a, saat tästä selville, mitä ottaa huomioon.

Jos haluat ostaa Omega-3:a, saat tästä selville, mitä ottaa huomioon.

Jos haluat ostaa Omega-3:a, olet tullut oikeaan paikkaan. Meiltä löydät korkealaatuisia ja puhtaita Omega 3 -tuotteita, joilla on korkea biologinen hyötyosuus. Ennen kuin ostat Omega 3 -kapseleita, voit selvittää täältä, mitä sinun on otettava huomioon.

Kaksi tärkeintä omega-3-rasvahappoa ovat DHA (dokosaheksaeenihappo) ja EPA (eikosapentaeenihappo). Tiedemiehet ja tutkijat tietävät eniten näistä kahdesta omega-3-rasvahaposta, ja niiden terveysvaikutuksia on tutkittu laajasti.

Useimmat omega-3-lisäravinteet sisältävät DHA:ta ja EPA:ta, mutta on olemassa myös
toisenlaista omega-3-rasvahappoa, joka tunnetaan nimellä ALA (alfalinoleenihappo), joka on kasviperäinen lähde, joka muuntuu omega-3:ksi elimistössä.

Virallisten suositusten mukaan rasvaista kalaa pitäisi syödä 2-3 kertaa viikossa, mutta monien on vaikea saavuttaa tätä tavoitetta. Tämän vuoksi länsimaista ruokavaliota noudattavilla on usein puutetta omega-3-kalasta, minkä vuoksi ravintolisät ovat suosittu vaihtoehto.

Mikä Omega-3 -lisäravinne on paras ?

Mielestämme omega 3 -lisäravinne, jota otetaan säännöllisesti joka päivä, on paras. Se
tarkoittaa, että Omega 3 -tuote, joka on hyväksi sinulle ja jonka siedät hyvin, on paras sinulle henkilökohtaisesti - koska vain jos otat sitä päivittäin, Omega 3 voi todella kehittää ihmeellistä vaikutustaan.

Ostaessasi Omega-3:a sinun tulisi huomioida seuraavat seikat:

  1. Omega3 -lähde
  2. Puhtaus ja tuoreus 
  3. Omega 3 EPA ja DHA määrä 
  4. Imeytyminen (biologinen hyötyosuus)
  5. Kestävyys
  6. Annostusmuoto
  7. Annostus ja käyttö
  8. Hinta-laatusuhde

1. Omega-3-lähteet lisäravinteissa

Omega-3-rasvahappoja saadaan pääasiassa merieläimistä, kuten kaloista ja krillistä. Niistä saadaan kaksi tärkeintä omega 3 -rasvahappoa, eikosapentaeenihappo (EPA) ja dokosaheksaeenihappo (DHA). Merileväöljystä saatavia omega 3 -rasvahappoja tarjotaan kasvivaihtoehtona.

Pellavansiemenet, pellavansiemenöljy, rypsiöljy, chiasiemenet, hampunsiemenet ja jotkin muut
elintarvikkeet ovat hyviä kasviperäisen omega-3-rasvahapon alfalinoleenihapon (ALA) lähteitä.

Muista kuitenkin, että terveyshyödyt johtuvat pääasiassa omega-3 EPA- ja DHA-rasvahapoista eivätkä kasviperäisestä ALA-rasvahaposta. Syynä tähän on se, että ALA on ensin muunnettava elimistössä EPA:ksi ja DHA:ksi, jotta se voisi vaikuttaa.

Valitettavasti vain hyvin pieni osa muuntuu ja vain, jos käytettävissä on riittävästi entsyymejä. Joillakin ihmisillä tämä muuntuminen on häiriintynyt, minkä vuoksi he turvautuvat eläinperäisiin Omega 3-lähteisiin.

Vain kalaöljyn, krilliöljyn tai kasvisleväöljyn saanti takaa terveellisten omega 3-rasvahappojen EPA ja DHA saannin. Siksi ensimmäinen askel Omega 3 -lisäravinteen ostamisessa on valita jokin näistä Omega 3 -lähteistä.

2. Omega-3:n puhtaus ja tuoreus

Vaikka kala olisi itse asiassa yksi terveellisimmistä elintarvikkeista, monet ravitsemusasiantuntijat kehottavat nykyään olemaan syömättä kalaa säännöllisesti. Syynä tähän on maailman merien saastuminen elohopean, arseenin, kadmiumin, torjunta-aineiden, lyijyn, PCB-yhdisteiden ja monien muiden aineiden kaltaisilla epäpuhtauksilla.

Omega3 -kalaöljykapseleita ostettaessa on siis ehdottoman tärkeää valita tuote, josta
nämä saasteet ja epäpuhtaudet on suodatettu mahdollisimman pitkälle. Vain silloin se soveltuu pitkäaikaiseen päivittäiseen käyttöön.

Omega-3-kalaöljy hapettuu joutuessaan kosketuksiin hapen kanssa ja muuttuu näin ollen nopeasti härskiintyneeksi. Laadukasta kalaöljyä uutettaessa on siksi tärkeää pitää
hapettuminen mahdollisimman vähäisenä jokaisessa tuotantovaiheessa.

Lopputuotteen tulisi sisältää myös antioksidantteja, kuten luonnollista E-vitamiinia tai rosmariiniuutetta, jotta kapselin omega-3-rasvahappojen hapettuminen olisi mahdollisimman vähäistä.

3. Omega-3 EPA:n ja DHA:n määrä

Puhtauden ja tuoreuden jälkeen tärkeintä on EPA- ja DHA-pitoisuus. Varmista siksi, että
EPA:n ja DHA:n tarkka määrä on ilmoitettu pakkauksessa, ja vältä tuotteita, joista tätä tietoa ei löydy.

Älä mene lankaan. 1000 mg kalaöljyä ei vastaa 1000 mg omega-3 -rasvahappoja. Jätä siksi huomiotta kalaöljyn kokonaismäärä kapselia kohden ja kiinnitä huomiota vain EPA- ja DHA-pitoisuuteen. Mitä korkeampi, sitä parempi, edellyttäen, että hinta-laatusuhde on kohdallaan.

4. Imeytyminen (biologinen hyötyosuus)

Tutkimukset ovat osoittaneet, että triglyseridimuodossa olevat omega-3-rasvahapot imeytyvät 70 prosenttia paremmin kuin etyyliesterimuodossa olevat. Tämä tarkoittaa, että tuhlaat 70 % rahoistasi ostaessasi Omega 3 -kalaöljyä etyyliesterimuodossa.

Krilliöljyn EPA- ja DHA-pitoisuus on pienempi. Mutta sitomalla omega-3 -rasvahappoja fosfolipideihin sillä on kaikista omega 3 -lähteistä paras biologinen hyötyosuus. Siksi krilliöljyä ei voi verrata suoraan kalaöljyyn.

Monet ihmiset yhdistävät kalaöljyn ja krilliöljyn tai käyttävät niitä vuorotellen hyötyäkseen molempien vaihtoehtojen vaikutuksista. On myös täysin mahdollista, että jotkut ihmiset sietävät paremmin joko kalaöljyä tai krilliöljyä tai että se toimii paremmin tietyillä alueilla. Sen voi selvittää vain kokeilemalla.

Vegaanisen omega-3-leväöljyn tulisi olla myös triglyseridimuodossa, jotta sen hyötyosuus vastaa laadukkaan kalaöljyn hyötyosuutta.

5. Kestävyys

Pienet kylmän veden kalat, kuten anjovis, makrilli tai sardiini, soveltuvat parhaiten omega-3-rasvahappojen talteenottoon. Nämä kalalajit lisääntyvät hyvin nopeasti ja esiintyvät valtavina parvina. Jos kalastus tapahtuu valvotuissa olosuhteissa, sillä ei ole vaikutusta kalakantaan. Omega-3 -rasvahappoja ei pitäisi koskaan saada uhanalaisista kalalajeista.

Krilli on monien merenelävien, erityisesti valaiden ja pingviinien, pääravintoa. Se on maapallon suurinta elävää massaa. Krilliöljyn louhiminen ravintolisänä ei siis vaikuta Etelämantereen ekologiseen tasapainoon. Vuotuinen saalis on vain noin 0,03 prosenttia arvioidusta krillikannasta.

Myös WWF (Maailman luonnonsäätiö) ja Kansainvälinen Etelämantereen luontotyyppien suojelukomissio (CCAMLR) ovat tarkistaneet ja vahvistaneet tämän.

6. Annostelumuoto

  • Kalaöljyä sisältävät kapselit
  • Kalaöljy otetaan pääasiassa kapseleina. Kalaöljykapselit ovat soikean/pyöreän muotonsa
    vuoksi useimmille ihmisille helppoja niellä. Toinen ratkaiseva etu on se, että kapseleissa oleva kalaöljy on suurelta osin suojattu hapen aiheuttamalta hapettumiselta. Ne ovat myös ihanteellisia ihmisille, jotka haluavat ottaa omega-3-rasvahappoja liikkeellä ollessaan.
  • Nestemäinen kalaöljy
  • Kalaöljyä tarjotaan myös nestemäisessä muodossa pulloissa. Tämä annostelumuoto sopii
    ihmisille, jotka eivät halua niellä kapseleita. Kalaöljyn ottaminen lusikalla ei kuitenkaan sovi kaikille.

Ontärkeää, että nestemäinen kalaöljy säilytetään jääkaapissa avaamisen jälkeen. Se ei siis sovellu otettavaksi mukaan matkalle.

7. Annostelu ja käyttö

Käyttöalueesta riippuen EPA:n ja DHA:n suositeltu annos vaihtelee 500 mg:sta 10 000 mg:aan tai enemmän päivässä. Terveyden edistämiseksi useimmat asiantuntijat suosittelevat 500 mg - 2 000 mg päivässä.

Noudata aina etiketissä tai tuoteselosteessa suositeltua annostusta, ellei lääkärisi suosittele muuta annostusta.

Asiantuntijat suosittelevat omega-3-rasvahappojen, krilliöljyn ja leväöljyn nauttimista aterian yhteydessä. Sillä ei ole merkitystä, syötkö niitä ennen ateriaa, aterian aikana vai sen jälkeen.

Suosittelemme sen ottamista ennen ateriaa, koska tällöin mahdollista röyhtäilyä vältetään suurelta osin. Voit kuitenkin säätää tätä haluamallasi tavalla.

Jos otat useita omega-3-kapseleita päivässä, ne on hyvä jakaa päivän ajalle. Tämä voi lisätä biologista hyötyosuutta entisestään.

8. Hinta-laatusuhde

Mitä laadukkaampaa kalaöljy on ja mitä enemmän siinä on omega-3-rasvahappoja, sitä
parempi on tuotteen hinta-laatusuhde. Epäpuhtauksien suodattaminen ja korkea EPA- ja DHA-pitoisuus oikeuttavat hieman korkeamman hinnan tuotantoon liittyvän lisävaivan vuoksi.

Mistä tunnistaa korkealaatuisen omega-3-valmisteen?

Hyvän Omega 3 -valmisteen tunnistaa siitä, että siinä ei ole epäpuhtauksia ja että sen EPA- ja/tai DHA-pitoisuus on korkea.

Lisäksi sen biologisen hyötyosuuden on oltava korkea ja herkät rasvahapot on suojattava luonnollisilla antioksidanteilla. Sen olisi myös oltava täydellisesti siedetty ja sillä olisi oltava hyvä hinta-laatusuhde.

Nyt tiedät, mikä on tärkeää, kun haluat ostaa laadukkaan ja tehokkaan Omega 3 -tuotteen.

Miksi ottaa omega-3-kapseleita?

Omega-3-lisä voisi olla sinulle hyödyksi, jos:

  • Sinullaon vaikeuksia syödä 2-3 annosta rasvaista kalaa viikossa.
  • Sinulla on sydänsairauksien riskitekijä
  • Haluat ylläpitää sydämesi terveyttä
  • Haluattukea aivojesi terveyttä ikääntyessäsi.
  • Haluatsäilyttää optimaalisen terveyden ja hyvinvoinnin.

Kolme tärkeää etua, kun otat omega-3-kapseleita ravintolisänä:

Asiantuntijat suosittelevat lisäravinteiden käyttöä turvallisena ja tehokkaana tapana lisätä päivittäistä omega-3:n saantia. Tällä on kolme keskeistä etua kalan ylensyömiseen verrattuna:

  • suurempi, tiivistetty annos annosta kohti
  • tehokkaan annoksen jatkuva päivittäinen saanti
  • ei elohopean tai PCB:n saastumisriskiä, jos Omega 3 -öljy on molekyylitislattu



Muita kategorioita, joista saatat pitää

Suositut kategoriat

Juuri tarkastelemasi tuotteet